Prieš pelėkautus

Atviri Piliečių (pilies gynėjų) projektai, diskusijos.
Siūlykite, dalyvaukite, juk jūs piliečiai!
Žinutė
Autorius
Vartotojo avataras
arvydas
...
...
Pranešimai: 147
Užsiregistravo: 10 Gru 2009, 12:23

Prieš pelėkautus

#1 Neperskaitytas pranešimas arvydas » 25 Gru 2012, 21:11

  • Paveikslėlis

    "Ach", pasakė pelė,"pasaulis siaurėja su kiekviena diena. Iš pradžių jis buvo toks platus, toks didelis, kad aš bijojau, bet bėgau toliau ir toliau, ir buvau laiminga iš dešinės ir kairės matydama tolumoje sienas, bet šios ilgos sienos taip greitai skuba viena į kitą ir aš jau randuosi paskutiniame kambaryje, o ten kampe guli pelėkautai į kuriuos aš bėgu". - "Tau tereikėjo tik pakeisti bėgimo kryptį", pasakė katė ir ją suėdė.

    Ar gali taip būti, kad Francas Kafka turėjo mintyje internetą, kai rašė savo "mažają fabulą"? O tiksliau: vartotojus socialiniuose tinkluose, kaip Facebook, Google, Instagram, Apple ir App-Store, Spotify ir Pinterest? Tuos visus, kurie pradeda suvokti, kaip didieji koncernai be skrupulų mėgina iš savo klientų duomenų išspausti bent kokią naudą? Jų laukia panašus likimas, kaip tos pelės Kafkos parabolėje. Su vienu skirtumu. Pelė pradeda suvokti savo padėtį: nėra jokios išeities.

    Dauguma vartotojų mato, kaip artėjančias sienas - Google iš dešinės ir Facebook iš kairės, sustatytas ir vis labiau siaurinančias aplinkinę erdvę. Ir tik pavieniai suvokia, kad galų gale pabaigoje pasirinkimas bus tik vienas iš dviejų blogybių. Arba vartotojai ateityje moka už paslaugą, kuria jie naudojasi, arba jie toliau leidžia tikslingam verslui naudoti savo privačius duomenis jo naudai.Tą labai akivaizdžiai parodė pastaruoju metu įvykęs incidentas su firma Instagram teikiančia fotografijų servisą. Ši firma pareiškė, kad ji pati nori savo nuožiūra naudotis vartotojų fotografijomis. Ir leis tai kiekvienam, kuris už tai pasirengęs mokėti pinigus.
    Po pasipiktinimo atsiliepimų audros firma Instagram atsisakė savo pareiškimų ir patikslino, kad tai buvo nesusipratimas. Deja tai nėra toks jau ir nesusipratimas, nes tiesą pasakius tokio pobūdžio biznio modeliai, kurie vartotojams neva nieko nekainuoja ir yra tikslas. Vartotojai ne klientai. Vartotojai yra prekė, kuri turi būti parduota.

    Įsivaizduoti, kad kažkokia firma pardavinėja savo klientų duomenis, būtų vienaip ar kitaip abstraktu. Instagram atvejis, kai parduodamos privačios fotografijos, akivaizdžiai parodo, kas yra prekyba asmeniniais duomenimis. Ne paslaptis, kad kiekviena paslauga yra apmokama, tai jau banalu, bet kad ne visur ir ne visada matai kainą, tai jau ne taip pastebima, bet ne internetinėje erdvėje tai jau yra kasdienybė. Banko klientas privalo vargti lygiai taip pat, kaip ir apdraustasis. Kova su smulkiai aprašytomis verslo sutarties sąlygomis reikalauja daug patirties ir ji vyksta daug seniau, nei atsirado Facebook ir Co. ir niekas jau nebetiki, kad bankas jums suteikia banko sąskaitą, nereikalaudamas vartojimo mokesčių. Ir tai dar nereiškia, kad bankas nori jums padaryti ką nors gera. Arba draudimo agentas iš geranoriškų paskatų parduodantis jums draudimą.

    JAV paskutinėmis dienomis sklinda gandas, kad Facebook ateinančiais metais privačiuose vartotojų internetiniuose puslapiuose nori patalpinti video reklaminius klipus, kurie savaime startuoja ir jų negalima išjungti. Vėl didelis šurmulys, kaip ir prieš kelis dešimtmečius, kai buvo televizijoje buvo įdiegta reklama pertraukianti laidą.
    Pelės dilema - pasirinkimas tarp pelėkautų ir katės. Trečios išeities nėra. Vartotojas privalo pasirinkti, ar jis mokės, ar taps preke pats. Tai jau nebe moralinis klausimas, tai jau asmeninis požiūris ir vertybės.
    Vieno, ko dar trūksta, tai mokėjimo modelio bendrovėms Facebook ir Co, abonemento ar kažko panašaus. Ne dėl to, kad morališkai tai būtų geriau. Norėtųsi vis tik turėti trečią pasirinkimą tarp pelėkautų ir katės.

    Markus Brauck komentaras
    Žurnalas Der Spiegel 52/2012
    išvertė: Remigijus Sinkevičius

Atsakyti į Temą

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 2 ir 0 svečių