Kaip „Facebookas“ ir „Google“ uzurpavo internetą

Atviri Piliečių (pilies gynėjų) projektai, diskusijos.
Siūlykite, dalyvaukite, juk jūs piliečiai!
Žinutė
Autorius
Vartotojo avataras
vinis
..
..
Pranešimai: 11
Užsiregistravo: 29 Rgs 2012, 08:07

Kaip „Facebookas“ ir „Google“ uzurpavo internetą

#1 Neperskaitytas pranešimas vinis » 02 Gru 2012, 18:07

Privataus gyvenimo daugiau nėra arba kaip „Facebookas“ ir „Google“ uzurpavo internetą (II dalis)

Paveikslėlis

Skaitytojams – antroji Styvo Rambamo pranešimo konferencijoje Hackers On Planet Earth dalis. „Jeigu man, kaip detektyvui , reikia surasti žmogų, kuris galėtų papasakoti apie jus, tai padaryti labai lengva. Einu į internetą ir panagrinėju „MySpace“, „Facebooko“ ir „Twitterio“ puslapius. Randu pažįstamus ar draugus ir einu pas juos į svečius“, – sako jis.

Daugeliu atvejų man net nereikia eiti pas juos į svečius, nes visą man reikalingą informaciją galiu gauti iš „Facebooko“. „MySpace“ reklamuojasi, kad turi apie 125 milijonus lankytojų. Ar galite jais patikėti? Mūsų skaičiavimais, vartotojų jie turi daugiau kaip 50 milijonų. „Facebooko“ naudotojų turi nuo 3 iki 10 kartų daugiau nei „MySpace“. Dabar „Facebookas“ tampa pagrindiniu informacijos šaltiniu ir pirmiausia aš, norėdamas surinkti informaciją apie jus, eisiu į „Facebooką“.

Privataus gyvenimo daugiau nėra, arba genijai iš „Twitterio“ ir „Facebooko“ (I dalis)

Ką daro „Facebookas“?

„Facebookas“ informaciją surenka geriau ir daugiau. „Facebook Likes“, „Facebook Graph“ man padeda gauti apie jus papildomos dominančios informacijos.

Pavyzdžiui, ką daro „Facebook“. Jeigu registracijos metu jūs paspaudėte ne tą mygtuką, tai „Facebook“ iš jūsų adresų knygutės išsiuntinės pakvietimus draugauti visiems, kuriuos žinote. „Bobas ką tik užsiregistravo „Facebook“. Jeigu jūs jau ten, priimkite jį į draugus, jeigu ne, tapkite „Facebook“ vartotoju.

500,000,000 vartotojų - tai 20 % visų interneto vartotojų pasaulyje. 43% sudaro amerikiečiai. Tai - neįsivaizduojamas žmonių kiekis.


Vidutinis „Facebook“ naudotojas puslapyje per dieną praleidžia daugiau kaip vieną valandą. Dauguma praleidžia daugiau kaip penkias valandas. Man akys iššoktų, jei reikėtų pasėdėti prie kompiuterio tiek laiko. Tačiau tokia yra realybė. Beje, ar prisimenate neseniai vykusią didelę kompaniją prieš „Facebook“, kuri kvietė išsiregistruoti iš šios svetainės ir ją ignoruoti, nes ji pažeidinėja asmens privatumą. 36000 vartotojų patikėjo antireklama ir išėjo. Iš tikrųjų per vieną valandą „Facebook“ nariais tampa daugiau žmonių, nei iš jo išėjo. Kiekvieną valandą.

Kaip yra išnaudojamas „Facebook“? Štai informacija iš advokatų kontoros, kuri užsiima skyrybomis. Pirma, ką jie padaro - patikrina jūsų „Facebook“ svetainę ir nustato, ką iš jos nedelsiant reikia ištrinti. Paskui patikrina jūsų antrosios pusės puslapį.

Žurnalas „Wired“, kuris daugiau orientuojasi į populistiškumą, kartais pataiko į dešimtuką. Jie rašo, kad „Facebook“ baigia kolonizuoti internetą.

Jūs privalote suprasti principinį skirtumą tarp „Facebook“ ir „Google“. „Google“ indeksuoja visą internetą. „Facebook“ indeksuoja savo vartotojus. Į kiekvieną iš jūsų jie yra nusitaikę, kaip lazeris. Jie nori žinoti, ką jūs skaitote, ką veikiate, kur dirbate, kur esate, kas jūsų draugai, jūsų amžius, jūsų lytis, jūsų religija ir jūsų orientacija. Jie nori žinoti viską apie jus. Jie jus indeksuoja.

Ar skaitėte sutartį su „Facebook“?

Tai - puikus verslo modelis. „Facebook Connect“, „Open Stream“ - visa tai leidžia jiems surinkti visą informaciją apie jus. Beje, kada nors perskaitykite jūsų sutartį su „Facebook“. Gerai, atlikime eksperimentą. Pakelkite rankas tie, kurie turi puslapį „Facebook“. Visi. Dabar pakelkite tie, kurie skaitė sutarties sąlygas. Nė vienas.

Būtinai paskaitykite. Jūs išsigąsite sužinoję su kokiomis sąlygomis sutikote. „Facebook“ praryja visą informaciją apie jus. Jie nusipirko Friend Feed, dirba kartu su „Twitter“, dabar perka turistinį tinklalapį, todėl, kad kaip tik jie sužinos, kur jūs mėgstate atostogauti ir keliauti, kuo užsiimate, jie iš karto jums pasiūlys įvarius variantus. Jie jungiasi su Yelp. Kodėl? Todėl, kad jie nori žinoti, kad šitam konkrečiam žmogui patinka kinų maistas.

„Microsoft“. Kas iš jūsų žino kas yra Cassandra? Dešimt žmonių pakėlė rankas. Puiku. Tai daugiau nei praėjusį kartą. Cassandra – tai programa, skirta „nusiurbti“ visą informaciją apie jus. Jie nori jus analizuoti, žinoti apie jus, kuo geriau jus suprasti. Todėl jie sukūrė savo programą, norėdami greičiau ir efektyviau įsibrauti į jūsų privatų gyvenimą. Programa buvo tokia gera, kad net JAV vyriausybė planuoja ją įsigyti ir naudotis.

Open graph, API, Like. Jeigu spaudinėjate Like puslapyje, kuris liaupsina gėjų gyvenimo būdą, tai „Facebook“ šią informaciją išsaugos amžinai. Jūs negalėsite kitą dieną atsisakyti gėjaus gyvenimo. Jūs virtualiame pasaulyje jau esate amžiams užfiksuotas gėjus.

Open Graph, pažiūrėkite į Open Graph, jis suriša jūsų „Facebook“ ir jūsų veiksmus „Facebook“ viduje su daiktais ne „Facebook“. Jie neskenuoja viso interneto, taip, kaip tai daro „Google“, jie tam neturi laiko. Viską padarote jūs patys. „ Aš Bobas, man patiko šis straipsnis, ar svetainė“. Kodėl jūs tai padarėte? Bobas sako, kad nežino.

„Facebook“ aiškina, kad to reikia jūsų draugams. Jie nori žinoti, kuo jūs domitės, ką skaitote. Tačiau draugai ir taip žino jus, kuo puikiausiai žino. Tai kam tada reikia pernešti svetaines į „Facebook“? O gi tam, kad „Facebook“ nori žinoti, kas jūs toks esate, kuo domitės ir kuo gyvenate. Jam tai tikrai įdomu.

Paprastas pavyzdys. Štai jums Didžiosios Britanijos žvalgybos vadovas. Atleiskite, tai buvęs žvalgybos vadovas. Jis ir jo žmona tiek pripasakojo „Facebook“, kad visas pasaulis viską apie jį ir jo praeitį žino ar gali sužinoti. Noriu, kad jūs atidžiau pažiūrėtumėte į šią fotografiją ir savęs paklaustumėte: ar norite, kad šis žmogus viską apie jus žinotų? Ar norite, kad šis silpnas žmogelis kištųsi į jūsų gyvenimą? Pažiūrėkite į šį veidą ir rimtai pagalvokite.

Beje, Pakistane dabar vyksta teisminis ginčas, kuris sprendžia, ar „Facebook“ savininkas M.Zuckerbergas turi būti nubaustas mirties bausme.

Ei, aš žinau, kas jūs toks!

Amazon, visi naudojasi Amazon. Ką gali papasakoti jūsų pirkinių arba paieškos istorija tokiam smulkiam, gudriam detektyvui kaip aš? Aš sužinau, kas jums patinka, kuo jūs rūpinatės, kuo domitės, jūsų sveikatos būklę, jūsų politinius požiūrius, jūsų orientaciją. Jeigu jūs perkate kelionės maršrutą Bermude, skirta gėjams, tai man klausimų nekyla. Jeigu perkate knygą apie vėžį, tai arba patys sergate arba serga jūsų artimas žmogus. Jūs turite rimtą problemą. Galiu gauti labai daug žinių apie jus: kur atostogaujate, kuo tikite ir t.t.

Jūs turite žinoti, kad visi jūsų veiksmai papuola į duomenų bazę ir niekada iš ten neišeina, niekada nebus ištrinti ar kitaip sunaikinti. Man tai sudaro puikiausias galimybes jus sekti. Aš galiu sugadinti jums gyvenimą, žinodamas viską apie jus. Tačiau apie tai niekas negalvoja.

Elektroninės knygos. Dažnai parsisiunčiu elektroninių knygų. EFF sudarė katalogą. Rekomenduoju jums kartą per savaitę apsilankyti jų svetainėje. Aš - detektyvas, tačiau ne visada esu įvykių sūkury. Man tai kaip duomenų bazė, kuri padeda išsirinkti tinkamiausius daiktus laiku, kol jie neprapuolė.

EBay, PayPal and Skype. Dabar tai viena kompanija. Ši kompanija apie jus žino viską. Ir, kas labai svarbu, ji žino jūsų finansinę padėtį. Du iš trijų serverių jūs naudojate piniginėms operacijoms atlikti. Jūs perkate daiktus. Jie turi jūsų banko sąskaitas, jūsų kreditines korteles, jūsų namų adresą, kur prašote atsiųsti prekes. Jie labai daug žino apie jus. Jūsų buvimo vietą, jūsų draugus, pažįstamus. Jūsų dalykinę veiklą ir t.t.

Kai samdau detektyvą, tai prisipažįstu, kad dažnai jam sumoku per PayPal. Tai paprasčiau ir greičiau, nei naudotis pašto paslaugomis.

Dabar pakalbėsime apie Skynet, arba kaip jį ten vadina – vyriausybės užsakymų taikinys numeris pirmas.

„Google“. Pažiūrėkite į šią foto. Tai Sergėjus ir Lara. Tai žmonės, kurie žino jūsų paslaptis. Pažiūrėkite į juos. Ar patinka?

Svetainės, blogai, naujienos, Gmail, Google chat ir GTalk, elektroninės knygos, „Google“ naujienos – viskas, ką jūs paspaudžiate, domina mane. Aš žinau, kuo jūs gyvenate. Jeigu ieškote žemėlapyje konkrečios gatvės, tai pažiūriu, kas ten yra. Jeigu tai kinų restoranas, aišku, kad jūs ten su kažkuo susitinkate. Jeigu ten klinika, kur yra daromi abortai, tai informacija įgauna kitą atspalvį ir tampa daug įdomesnė.

„Google“ ir dar kartą „Google“

Muzika „Google“, finansai „Google“, „Google Checkout“ (PayPal konkurentas), „Google Video“. Pakalbėsime apie tai smulkiau. „Google“ dabar yra telekomunikacinė kompanija. Jie turi telefono numerių duomenų bazę, vartotojų bazę. Juos kopijuoja ir suriša su kitais vartotojais, kuriuos jie turi. „Froogle“ bankrutavo, tačiau informacija pasiliko.

Pakalbėkime apie Androidus. Tai neįsivaizduojama. Jeigu noriu į Android perduoti savo adresų knygutę arba kalendorių, tai turiu padaryti per „Google“. Aš negaliu paprasčiausiai paimti USB, pajungti prie savo kompiuterio ir susinchronizuoti. Aš privalau visus savo draugus, gimines, verslo partnerius atskleisti ir atiduoti jiems. Todėl aš naudojuosi Palm. Pagalvokite apie tai, tikiu, kad nė vienas apie tai nepagalvojote.

Kalendorių, kuriame matyti, kur aš būsiu po trijų mėnesių, turiu pirma išsiųsti į „Google“ ir tik tada susigrąžinti. Visa informacija pasilieka „Google“.

Kalendoriai. Jūs ištrinate savo kalendorių, tačiau jie išsitrina tik iš jūsų telefono. Jūs paliekate savo gyvenimą jiems. Priešingu atveju jūs negalėsite sinchronizuoti savo telefono.

Visi googlina. Visi privalo žinoti vieną dalyką. Jeigu jūs galvojate „ aš ieškau informacijos apie BDSM, tai jie žino, kad ieškau, tačiau nežino kas ieško“. Supraskite vieną dalyką. Jie tikrai žino, kas ieško ir ko ieško, nes per savo gyvenimą, tikriausiai, teko googlinti savo pavardę, telefono numerį, el.adresą ir t.t. Jūs patys jiems suteikėte duomenis apie save.

Kiek iš jūsų, prisipažinkite, googlinote savo draudimo numerį? Pakilo 20 rankų. Meluojate. Dauguma šioje salėje sėdinčių žmonių googlino savo socialinio draudimo numerį. Pagalvokite apie tai, kas yra integruota „Google“ ir ką „Google“ kalba apie jus. DoubleClick ir AdMob to jau užtenka. Tačiau dar yra Feedburner, RSS juostos, kurios man pasako viską apie jūsų interesus, politines nuostatas, kokia jūsų mylimiausia grupė ir t.t.

Dokumentai, lentelės, kalendoriai. Kiek iš jūsų naudojasi debesėliais? Pusė klausytojų. Ši informacija jau pasenusi. „Google“ profilis siūlo jums laikyti visą informaciją vienoje vietoje.

„Google Health“ – ar jūsų nebaugina tai, kad Sergėjus Brinas žino apie jūsų ligas ir kada paskutinį kartą tikrinotės sveikatą ir kokie patikrinimo rezultatai?

„Google Voice“. Noriu jūsų paklausti. Kas iš jūsų naudojasi „Google Voice“? 85 %. Jūs „Google“ atiduodate savo namų adresą, telefono numerį, darbo vietą ir visus tuos, su kuriais bendraujate. Pagalvokite apie tai. Tiesa, čia nereikia atskiro paaiškinimo.

Ar naudojatės „Google“ žemėlapiais? Taip suteikiate jiems informaciją apie vietą, kurioje esate ir kuo jūs domitės. Jeigu tai ginklų parduotuvė, tai šį tą reiškia. Jeigu tai klinika, kur daro abortus, tai jie šį tą apie jus sužinojo. Jeigu tai skyrybų advokatas, tai jie apie jus kai ką sužinojo. Jeigu jūs nuskenavote kodą, tai jie žino, kokias prekes pirkote.

Mobilusis telefonas? Jūs – atversta knyga

Mobilieji telefonai radikaliai pakeitė žaidimo taisykles. „Google“ ir „Apple“, kurie šioje srityje yra lyderiai, kai ką supranta geriau nei mes. Mobilusis telefonas, kuris guli jūsų kišenėje, suteikia visą informaciją apie jus: kur esate, su kuo esate, kur einate, su kuo kalbate, apie ką kalbate ir t.t. Kuo daugiau telefone funkcijų, tuo daugiau jie turi galimybių apie jus sužinoti. Visa informacija yra renkama, kaupiama ir saugojama. Niekur ji nedingsta ir niekas jos neištrina, nes niekas nežino, kokią naudą ji gali duoti rytoj.

„Google“ akiniai – geniali mintis. Tai labai naudinga programa. Galiu nufotografuoti paveikslą ir man apie jį viską pasakys. „Google“ atpažįsta paveikslą ir sako : tai Mona Liza. Štai jos istorija ir t.t. „Google“ tikrai žinos, kad kitą mėnesį ar savaitę aš praleisiu Paryžiuje.

Todėl, kad tai puikios, naudingos programos. Jūs visi jomis naudojatės. Jūs naudojatės Gmail, todėl, kad ji paprasta, aiški, greita ir pigi. Ji nerodo jūsų IP adreso visam pasauliui, ji leidžia jums kaupti ir saugoti didelę informacijos apimtį ir sako: neišmeskite savo laiškų, saugokite juos. Kodėl jie siūlo neištrinti? Galvojate todėl, kad jus myli? Todėl, kad jūs jiems patinkate ir jie jumis rūpinasi? Ne.

Jie nori, kad visi jūsų laiškai būtų indeksuoti, peržiūrėti ir pririšti prie visų jūsų asmenybės į vieną bendrą visumą. Todėl, kad visa informacija apie jus būtų vienoje vietoje ir lengvai prieinama. Todėl, kad jie žinotų jus ir galėtų jums daryti įtaką perkant vieną ar kitą prekę ar paslaugą.

„Google“ prekyba. „Google“ sukūrė nemokamą servisą 411. Jis suteikia galimybę garsą pakeisti į tekstą. Kodėl jie duoda jums tokią galimybę? Todėl, kad jeigu jūs naudojatės tokia paslauga, tai „Google“ turi informaciją apie jus. Kažkas palieka žinutę: „Bobai, susitinkame ten ir ten. Beje, ten bus striptizo šokėjos.“ „Google“ žino apie tai. Kiekviena jūsų balso žinutė, palikta “Google“, yra indeksuojama ir išsaugojama.

„Google“ sąlygos už tai, kad jūs naudojatės jų paslaugomis. Jūs suteikiate jiems teises nuolat įrašinėti, kaupti, saugoti, archyvuoti informaciją apie jus. Kadangi beveik visuose telefonuose yra GPS arba SkyHook, tai jie visada žino kur jūs esate.

„Google maps“ – žino kur jūs esate. „Google“ žemėlapiai dabar gali greitai nustatyti jūsų buvimo vietą. Kalbame ne tik apie Latitude. Jeigu jūs naudojatės mobiliuoju telefonu arba nešiojamuoju kompiuteriu, tai jie gali nustatyti jūsų buvimo 3 metrų tikslumu.

Pakalbėkime apie Latitude. Kas iš jūsų naudojasi Latitude? Daugelis. Kas iš jūsų žino, kad Latitude kaupia ir išsaugo duomenis apie jūsų buvimo vietą? Jūs galite ištrinti šiuos duomenis iš savo kompiuterio, tačiau jie pasilieka pas juos ir pasilieka amžiams.

Puiku, nemąstantys – jūsų laukia dar viena naujiena

Pakalbėkime apie naujieną, kurią mums ruošia. Ji, mano giliu įsitikinimu, yra geniali programa, labai funkcionali ir itin pažeidžianti žmogaus privatų gyvenimą. Ji vadinasi Geochron. Kaip ji veikia? Štai pavyzdys. Jūs turite 14 metų dukrą. Ji draugauja su blogu 17 metų vaikinu. Jums tai nepatinka. Jūs įjungiate programą ir ji jus informuos tada, kai jūsų dukra priartės prie savo draugo namų. Programa jums atsiųs žinutę, kad dukra artinasi prie draudžiamo objekto. Žmonės tokia galimybe tikrai naudosi.

„Google TV“. Kiek iš jūsų žino, kad „Google“ dabar dirba su „Logitech“, „Sony“ ir „Dish network“? Kartu bando sukurti naują įrenginį. „Google“ žinos, kada jūs miegate, kada jūs atsikeliate, kada žiūrite porno, kada sėdite prie televizoriaus ir ką žiūrite. Ką jūs žiūrite daug pasako apie jus. Kiek laiko praleidžiate prie televizoriaus – tai labai reikalinga ir naudinga informacija.

„Google Elektroenergija“. „Google“ pradės tiekti elektrą. Jie žinos, kiek jūs sunaudojate elektros. Informacija apie elektros sunaudojimą yra būtina sąlyga pasirašant sutartį su „Google“ dėl elektros pirkimo. Pagal turimą informaciją jie galės nustatyti, kiek ir kokių energijos prietaisų jūs turite namuose, kokius dabar naudojate. Įjungiate šviesą, jie apie tai žino. Įjungiate televizorių, jie apie tai žino.

„Google“ kelionės. „Google“ nori žinoti, kur jūs keliaujate, kur atostogaujate. Jie ką tik nusipirko kompaniją, kuri teikia paslaugas turizmo srityje.

Beje, „Google“ nuolat stengiasi pakenkti „Apple“, o „Apple“ nuolat bando pakenkti „Google. „Apple“, kaip matote, naujoje Safari versijoje iškerpa reklamas. S. Jobso bendražygiai tai daro ne dėl to, kad jie jus myli ir jumis rūpinasi. Ne. Jie tai daro tam, kad tik „Apple“ galėtų reklamuoti. Jie iškerpa visą „Google“ reklamą. Protingai, ar ne?

„Google“ daro tą patį. Man patinka žaisti žaidimą Mafia wars, aš prisipažįstu. Bet daugiau aš jo nežaisiu todėl, kad jeigu aš žaisiu, tai „Google“ sužinos, kiek laiko praleidžiu žaisdamas. Jie dabar įsigijo „Zynga“ kompanijos, kuri išleido Mafia wars, kontrolinį akcijų paketą.

„Google Wave“. „Google“ yra geniali kompanija. Bauginančiai geniali. Jie pamato nišą, pritaiko ir pagamina geriausią produktą jai ir pasisavina kiekvieną informacijos fragmentą, kokį tik gali gauti. Kiek iš jūsų naudojasi „Google Wave“? Daugiau kaip pusė esančių salėje. Tai - puiki programa. Nuostabi programa, padedanti bendradarbiauti. Tačiau pagalvokite, kokią informaciją ji gauna apie jus? Kai jūs bendraujate, kartu žiūrite video, diskutuojate apie projektą, siunčiate jį vieni kitiems, visada kartu su jumis dalyvauja dar vienas dalyvis. Tai – „Google“. Ji pasisavina visą informaciją ir ją saugo amžinai.

Klausykite, vaikinai. „Google“ turi savo kosminį palydovą. Aš ne paranojikas ir naudojuosi visa jų informacija, ir mano vaikai naudojasi. Aš suprantu, kad tai yra kapitalizmo variklis. Kuo tik neužsiimtų „Google“, jis viską padaro geriausiai. Net nusipirkau jų akcijų. Naudojuosi jų pagamintais produktais. Tačiau turiu jus įspėti, kad „Google“ atlieka ir kitą funkciją, ji renka, kaupia saugoja visą informaciją apie jus. Jie pakankamai turi RAM. Dabar jų serverių fermose yra pakankamai RAM. Jie turi galimybę išsaugoti neišsivaizduojamos apimties informaciją. Pagalvokite apie tai.

Tai ne paranoja. Aš to neišgalvojau, tai egzistuoja tikrovėje. Kad jūs galėtumėte įsivaizduoti, kokia tai gigantiška kompanija, pateiksiu kelis faktus. Jie saugyklas pildo ne diskais, o kambariais. Serverio fermoms jiems reikia ne kvadratų, bet hektarų. Visa ši gigantiška sistema yra pajungta ir veikia.

Dar 2006 m. sakiau, kad ateis diena, kai ką nors pasodins remiantis tik informacija gauta iš „Google“. Tai atsitiko. Vaikinas grįžo namo. Virtuvėje sėdi kartu su žmona. Į namus įsiveržia du kaukėti nusikaltėliai. Jis bando priešintis, kautis. Jį sumuša, o žmoną nušauna. Jie pasislepia. Jis skambina 911.

Detektyvas, kuris tyrė šią bylą, daug informacijos gavo iš „Google“. Jis sužinojo, kad nužudytosios moters vyras D.Barberis, prieš kelis mėnesius googlino ir domėjosi šaunamaisiais ginklais bei jų padarytomis žaizdomis. Šiuo metu jis yra arba mirtininko kameroje arba mirties nuosprendis jau įvykdytas.

Kaip JIE siunčia „ant trijų raidžių“

„Google“ skelbia, kad ji rūpinasi savo vartotojais ir stengiasi juos apsaugoti. Egzistuoja tokia frazė –„Nepadaryk žalos“. Netikėkite tuo, ką jie sako. „Google“ yra privati kompanija, kuri kiekvieną dieną kovoja dėl išlikimo. „Google“ tikslas - pelnas ir kuo didesnis pelnas. Todėl ji yra agresyvi, grobuoniška ir su niekuo nesiskaitanti kompanija.

Jų tikslas - ne visuomenės gerovė, ne nauda visuomenei, o surinkti apie ją kuo daugiau informacijos ir ją parduoti. Tai verslo modelis. Jiems gerai sekasi. Jeigu nukentėję nuo jų žmonės sako, kad jie elgiasi nepadoriai, nesąžiningai, tai „Google“ siunčia juos ant trijų raidžių.

Štai keletas pavyzdžių. Street View skenuoja knygas ir teises į nuosavybę. Dabar Street View stengiasi uždengti žmonių veidus. Tai daro tik Niujorko gatvėse. Kodėl? Žmogus, vardu Kevinas Benkston, kartą patikrino savo adresą padedant StreetView. Pamatė save einantį gatve. Jis parašė „Google“ pretenziją. Pasiskundė, kad nedavė jiems leidimo fotografuoti. „Google“ pasiuntė jį kuo toliau. Esą, tai ne jų reikalas. Jūs buvote gatvėje. Kietai, ar ne? Jie nežinojo tik vieno dalyko, kad Kevinas yra puikus teisininkas. Jis dirbo pagrindiniu EFF konsultantu.

Po daugelio teisminių ginčų „Google“ sutiko su Kevino sąlygomis. Gerai, mes uždengsime jūsų veidą. Mes uždengsime visų veidus tose vietose, kur jūs lankotės. Štai ir viskas.

Dabar „Google“ filmuoja ir pastatų viduje, tarsi jiems neužtektų darbo išorėje. Jank Hank savo bloge rašo: „Užėjau į parduotuvę ir pamačiau „Google“ fotografus. Jie viską aplinkui fotografavo“.

„Google“ skenuoja kiekvieną knygą. Ir mano knygą nuskenavo. Tūkstančius valandų skyriau rašymui, apmąstymams, informacijos ieškojimui, bendravimui su kolegomis ir galų gale pagimdžiau knygą. Tikra ta žodžio prasme pagimdžiau. Anksčiau niekaip negalėjau suprasti, ką reiškia šis pasakymas. Dabar, kai pajutau pats, viskas tapo aiškiau nei galėjo būti. Ir įsivaizduokite, visą mano darbą, kančias, „Google“ paima ir nuskenuoja nuo pradžios iki pabaigos. Jie tai daro pažeisdami autorines teises. Na ir kas? Jie nekreipia į tai dėmesio. Dėl autorinių teisių pažeidimų vyksta teisminiai ginčai.

Naujienos. Ar buvote nuėje į news.google. com? Ten galima rasti „Times“, „Wall Street Journal“, AP ir bet kurį vietinį laikraštį. Galvojate, kad jie leido „Google“ juos spausdinti? Ne. „Google“ naudojasi jų sukurtu produktu, reklamuojasi ir reklamuoja kitus, neįdėję nei cento, jiems juk nereikia mokėti žurnalistams, reporteriams, redaktoriams, fotografams ir t.t. „Google“ sako, „New York Times“, jūsų biudžetas 200,000,000 JAV dolerių į metus, o gal pusę milijardo JAV dolerių į metus? Dėkui už tai, kad parengėte tokį gerą produktą, dabar mes pasinaudosime juo ir pareklamuosime savo klientus. Jie ignoruoja visus.

Supraskite vieną dalyką: „ Google“ yra itin didelė kompanija. Ji gali sau daug leisti. 2009 metais „Google“ pajamos sudarė daugiau kaip 23 milijardus JAV dolerių. Vien tik pelno gavo virš 6 milijardų. Pasamdyti geriausius advokatus, juristus, žurnalistus ar dar ką nors jiems - vieni niekai.

Dar vienas įdomus pavyzdys apie „Google“. CNET reporteris nusprendė paimti interviu iš „Google“. Paskambino į jų ofisą. Jam pasakė: „Atvažiuokite pas mus. Jus pasitiks toks ir toks atsakingas asmuo. Jis viską jums paaiškins ir papasakos“. CNET reporteris nusprendė pagooglinti ir išsiaiškinti, kas tas asmuo. Nuvažiavo į susitikimą. Prieš pradedant pokalbį reporteris pasakė, kad štai prieš atvažiuojant pasidomėjau jumis. Padedant „Google“ surinkau informaciją. Štai jūsų dosjė, kurią sudaro 53 lapai. Ten viskas yra apie jus, jūsų šeimą ir draugus. Atsakingas asmuo nutraukė interviu ir uždraudė „Google“ kompanijos darbuotojams duoti interviu CNET žurnalistams.

Jiems labai nepatinka, kad jūs naudojatės „Google“ norėdami surinkti informacija apie juos pačius. Žodžiu, daugiau negooglinkite apie „Google“.

Jiems nusispjauti į privatumą, jie nori parduoti

Kodėl jie tai daro? Kodėl jie viską žino apie jus, ko jūs ieškojote, kur jūs einate, jūsų laiškus, jūsų kalendorių, kokius rengiate dokumentus, kokias skaitote knygas, kokias turite fotografijas – juk jie nusipirko Picasa, į kokius blogus rašote ir t.t.? Kodėl visa tai jiems labai svarbu? Todėl, kad jie nori jums parduoti prekes. Ne todėl, kad jie nori pažeisti jūsų privatumą, jiems nusispjauti į jį, o todėl, kad jie nori prastumti jums savo prekes. Kuo daugiau apie jus žinos, tuo daugiau galės jumis manipuliuoti ir jus valdyti. Tai - kapitalizmas. Tai – varomoji kapitalizmo jėga.

šaltinis: http://www.alfa.lt

Atsakyti į Temą

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 2 ir 0 svečių