[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 580: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/session.php on line 636: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Piliečių Sąšauka - Sarmatai • Nūdienos Šampoljonas (Juozas Šeimys)
Puslapis 11

Nūdienos Šampoljonas (Juozas Šeimys)

Parašytas: 17 Rgs 2012, 20:54
arvydas
  • Paveikslėlis

    Juozas Šeimys, žymiausias nudienos runologas, prisistatantis senojo rašto tyrinėtojų, didžiąją savo gyvenimo dalį pašventė senovės paslapčių atskleidimui. Ilgamečių tyrimų rezultatus jis sudėjo į dvi kvapą gniaužiančias monografijas („Gališkos runos“ ir „Egiptas, Skitai, Lietuviai runomis“), kurios aukštin kojom apvertė mūsų supratimą apie praeitį ir atvėrė naują naujus kelius egiptologijos mokslui.

    Juokauju…

    Kai pirma karta knygyne pamačiau ir pavarčiau „Gališkas runas“, greitai nusprendžiau, kad pats kvailiausias dalykas koki tik esu skaitęs (sekanti mintis buvo apie be reikalo naikinamus miškus).

    Nors pastaruoju metų į šį titulą atsirado daug stiprių kandidatų, Šeimys išlieka ryškiu favoritu.

    Taigi, jūsų dėmesiui- šešių dalių filmas, plačiajai visuomenei pristatantis šeimologijos pagrindus.

    [Aš pabandžiau užrašyti Šeimio monologą, bet įpusėjęs pirmą dalį supratau, kad nebeištversiu. Be to, runologo kalbėjimo stilius yra... na, savotiškas. Geriau jau jis butų tapęs komikų. Užrašius šios intonacijos dingsta, o tai šiaip tai ar taip geriausia šios „dokumentikos“ dalis. Be to, nesunku pastebėti, kad Šeimio kalbėjimui trūksta nuoseklumo. Užrašius viskas atrodo dar kraupiau. Tad šiam kartui, užuot dėjęs citatą, nurodysiu laiką vaizdo įrašę. Truputi nepatogu, bet ką padarysi.]

    Ką slepia Sarmatų runos. I dalis
    http://www.youtube.com/watch?v=792Jh3-j ... re=related[/video]
    0:31 – 3:08
    Visai nebloga pradžia. Jeigu atmesim tą dalį, kad germanai runas perėmė iš lietuvių, tai netgi nelabai yra prie ko prikibti: runos etimologija, vartosena baltų kalbose, „futhark“ chronologinės ribos nurodomos teisingai. Beveik nėr prie ko prikibt. Na, pradžiai gal prie dviejų dalykų
    1:08 – 1:35
    Nedidelė smulkmena- lietuvių kalboje nėra garso „h“ (tai XX a. importuota naujovė).
    2:04 – 2:22
    Germanai nušlavė „druidų keltišką pasaulį“? O kartais tai ne romanizacijos padarinys? Aš gan tikras, kad 300 – 400 Romos valdymo germanams daug darbo nepaliko. Juo labiau, kad kai į Romos imperiją įsibrovė germanai, vakarinė imperijos dalis jau buvo stipriai christianizuota.

    Bet aplamai, trys pirmos minutės gan tikslios. Toliau bus blogiau.
    4:15 – 4:54
    Apie Rosetos akmenį, Kanopo ir Memfio dekretus turbūt girdėti neteko? „Kleopatra“ ir „Ptolemejas“ išties buvo pirmieji Šampoljono (Champollion) iššifruoti žodžiai, tačiau teigti, kad visas Šampoljono iššifravimas eina iš šių kartušų ženklų taikymo likusiam tekstui yra kolosalus nusišnekėjimas.

    Šitie kartušai čia dėti tik tuo, kad jie iki šiol naudojami kaip hieroglifų dešifravimo pavyzdys pažintinėse knygelėse jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikams. Na, pavyzdžiui tokiose, kokia naudojasi Šeimys.

    Supraskit teisingai: aš neturiu nieko prieš spalvotas mokomąsias knygutes. Aš net labai už. Bet kai tokio kalibro artilerija pasitelkiama įrodinėjant teorijas, turinčias pakeisti supratimą apie senovės pasaulį… tai nuteikia skeptiškai.

    Beje, apie Šampoljoną. Jo sėkmės paslaptis- tai, kad jis per galvą ritosi, kad tik gautų geriausią prieinamą informaciją. Ir XVIII a. Grenoblio paaugliui surasti šaltinių Avestos, Amhari ir Ge’ez kalbų pamokoms buvo daug sunkiau, nei XX a. Marijampoliečiui gauti porą kokybiškų Karnako freskų nuotraukų.
    5:27 – 6:09
    sena miela giesmelė: „mokslininkai- durniai, ir tai geriausiu atvejų“.

    Ką slepia Sarmatų runos. II dalis
    http://www.youtube.com/watch?v=OblSK3mbZ4s[/video]
    Pradžiai užmeskime akį į klipo pavadinimą: „heroglifai senovės kalba panaši į senovės lietuvių“.
    Trumpai tariant- hieroglifai nėra kalba.
    Na o dabar apie vargšą Tutanchamoną:
    0:12 – 1:38
    Lamos iš ties kunigai, bet visai kitoje vietoje ir visai kitų laikų.
    Papa- kunigų tėvas: vėlgi visai kita vieta, visai kitas laikas. Papa- italų kalbos žodis, kilęs iš lotynų pater. Lotynų kalba yra kalba, kurios „ronyjant“ šitą sarkofagą dar nebuvo.
    Bet, aišku, svarbiausias atradimas, tai kad čia Cheopso sūnaus karstas.
    Faktas Nr. 1: Tutanchamonas gyveno1341 – 1323 pr. Kr., priklausė Naujosios Karalystės XVIII dinastijai ir tame sarkofage rasta mumija yra būtent tokio senumo.
    Faktas Nr. 2: Cheopsas (tikrasis vardas, beje, Khufu) mirė apie 2560 – 2570 pr. Kr. Tai Senoji Karalystė, IV dinastija.
    Tarkim, argumento dėlei, sutikime, kad mokslininkai apsiriko ir “ne joks” ten Tutanchamonas. Tačiau net ir tuo atvėju, tai yra XIV a. pr. Kr. mumija, kuri vargiai tinka į sūnūs XXVI a. pr. Kr. faraonui.
    Beje, Tutanchamonas nežuvo. Jis mirė nuo maliarijos.
    2:26 – 6:20
    Svastikos tai aš niekaip neįžiuriu. Tik keturias hieroglifų eilutes, perskirtas vertikaliomis linijomis.
    Aplamai tam, kad atpažintum Izidę ir Ozirį, ne Šampoljono nereikia. Helenizmo laikotarpių Izidės kultas išplito po visą graikakalbį pasaulį, vėliu- Romos imperijoje. Apie juos yra nemažai graikiškų ir lotyniškų šaltinių.
    Be to, Ra- vyras su sakalo galva.
    Astartė (Ištara) ir Temidė nieko bendro su saule neturi. Astartė buvo garbinama kaip karo ir meilės deivė (žavus derinukas), o Temidė- antraeilė graikų dievaitė, atsakinga už teisingumą.
    Dėl sudeginimo. NIEKADA. Absoliučiai ir kategoriškai. Jeigu senovės egiptiečiui apie tai užsimintum, jis reaguotų lyg būtum išprievartavęs jo seserį. Nors ne- dėl sesers jis taip nepyktų.
    Reikalas tas, kad pagal egiptiečių mitologiją, siela (tiksliau- sielos, egiptiečiai jų turėjo tris ar keturias) yra priklausomos nuo kūno. Tam jie ir užsiiminėjo balzamavimų- jeigu neišliks kūnas, nebus ir pomirtinio gyvenimo, nes sunaikinus palaikus, žūva ir sielos (ar kažkaip tai panašiai- aš niekada iki galo neperpratau Egipto mitologijos, bet kūnas jiems reikalingas).
    6:20 – 6:31
    Jeigu toks judėjimas būtų vykęs, gan neblogi šansai, kad apie tai būtų išlikę kokių nors įrodymų.
    Beje, aplamai egiptiečiai buvo žinomi kaip nepataisomi egocentriški snobai, kuriems buvo nusispjaut kas vyksta už Nilo slėnio ribų. Be abejo, faraonai siekė praplėsti savo valdų ribas, bet socialinėje sferoje tai vyko skirtingai, nei pvz. Romos imperijoje. Tai buvo labai uždara ir konservatyvi visuomenė, savo pažiūromis į užsieniečius gan panaši į tai, ką šiandien JAV vadina „redneck“.
    7:27 – 9:17
    Šeimio kalbėjimas aplamai „šokinėjantis“, bet čia, ypač nuo maždaug 8:45…
    Kas nors ką nors supratot?

    Ką slepia Sarmatų runos. V dalis
    http://www.youtube.com/watch?v=bhaNBg2mnOk[/video]
    Čia Šeimys nagrinėja senovės lietuvių karinius apdovanojimus, kurie „buvo iš Lietuvos išvežti“.
    Bėda tik tą, kad Lietuvoje jie niekada ir nebuvo.
    Šeimys eilinį kartą neturi supratimo apie ką šneką. Atkreipkit dėmesį į
    5:21 – 5:30
    Gudme Funen- tai ne „kažkoks veikėjas“, o dvi archeologinės radimvietės Danijoje. Gylus, daugiametis įdirbis studijuojant runas matomas iš tolo.
    Šitie „medaliai“- tai germaniški (nors hunai juos išplatino iki Indijos) papuošalai (greičiausiai turėję ir maginę- apsauginę reikšmę). Medalionai, paprasčiau šnekant, bet jiems taikomas specialus terminas „brakteat“.
    Šeimiui papuolė 12, bet jis teisus spėdamas, kad jų yra ir daugiau. Daug daugiau.
    Gudmes lobis- žiedas, romėniška moneta ir 9 brakteatai. Pagal Šeimį, tai šito gero savininkas buvo koks nors žemaičių Rembo. Arba turėjo pažinčių Mihanduko aplinkoje.
    Ką slepia Sarmatų runos. VI dalis
    http://www.youtube.com/watch?v=oDCx1Dm-VMs[/video]
    0:13 – 0:48
    Niekas tiek nepasako apie keltų druidus, kiek germanų šventykla.
    „Patvarkęs“ šventyklą, Šeimys po to dar atiduoda duoklę patriarchui Č. Gedgaudui, bet eikim prie esmės. Vien jau tai, ką pasakiau anksčiau pakankamai demaskuoja šitą veikėją, bet geriausia dar prieš akys.
    Aš tikslingai prašokau trečią ir ketvirtą dalis, kadangi jos geriausiai tinka apibendrinimui.
    http://www.youtube.com/watch?v=k_oxdIXCFdw[/video]
    http://www.youtube.com/watch?v=Dsd9C8PDink[/video]

    Jose Šeimys analizuoja Kensingtono stelą. Tai yra runų įrašas, rastas Minesotos valstyjoje, JAV ir siejamas su Vynlando vikingais.
    Viena bėda- tai falsifikatas. Šias akmuo buvo rastas tokio Olof’o Öhman’o, fermerio ir emigranto iš Švedijos, kaip tik tuo metų kai Vynlandas dar buvo karštos ir gausiai aptarinėjamos naujienos. Nors pats Öhmanas dievagojosi, kad apie tokius dalykus, kaip runos, nieko nenutoukia, bet jo namuose visgi buvo rastos kelios šios tematikos knygos. Pridėjus tai, kad įrašę sumaišytos runos iš skirtingų laikotarpių, modernias žodžių konstrukcijas ir pačias akmens radimo aplinkybes ( Öhman’as teigė, kad rado akmenį raudamas kelmą, kurio šaknis buvo jį apsivijusios- tiesioginė aliuzija į skandinavų mitologiją), visą šitą reikalą buvo galima pamiršti ir draugiškai paplekšnoti fermeriui per petį už šaunų pokštą. Bet nutiko tas pats, kas nutiko su Turino drobule.
    Esmė tokia: Kensingtono akmens įrašas padarytas švedų kalba ir skandinaviškomis runomis.
    O tai lyg ir rodytų šiokias tokias spragas Šeimio metodologijoje.
    [nuotraukos iš klase.lt ir Danijos nacionalinio muziejaus tinklapio ]

    Ir dar priedo (jeigu kam pasirodė, kad šis įrašas trumpas): blogerio Kalafijoro įrašas.

    Juozas Šeimys - metodai - kaip runų „žinovas" lotyniškas „runas" vertė
    http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... RRQ7dB2lmw#![/video]

    šaltinis: pseudohistorikas.popo.lt/2010/11/05/nudienos-sampoljonas/
    papildoma medžiaga apie tai: Runų tyrinėtojas Juozas Šeimys